Tην ανάγκη τήρησης των μέτρων προστασίας στην αγορά, επισημαίνουν οι έμποροι μετά την πρώτη εβδομάδα επαναλειτουργίας των καταστημάτων, τονίζοντας ότι το λιανεμπόριο δεν αντέχει ένα τρίτο lockdown καθώς θα είναι καταστροφικό για τις επιχειρήσεις.
Η συγκεκριμένη θέση αποτυπώνεται και σε έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, σύμφωνα με την οποία, ένας στους δύο επιχειρηματίες δηλώνει ότι δεν θα μπορέσει να επαναλειτουργήσει την επιχείρησή του σε περίπτωση που επιβληθεί ένα νέο lockdown στην αγορά. Παράλληλα, 7 στις 10 επιχειρήσεις δηλώνουν ότι αντιμετωπίζουν ήδη σοβαρό πρόβλημα επιβίωσης, καθώς δεν μπορούν να καλύψουν τις οφειλές τους που δημιουργήθηκαν μέσα στην πανδημία, έστω και εάν έχουν ενταχθεί σε πολυεπίπεδα μέτρα στήριξης.
Οι έμποροι δεν θέλουν καν να σκέφτονται το ενδεχόμενο να αναγκαστούν να κλείσουν ξανά τα καταστήματά τους, την ίδια στιγμή που προκαλούν προβληματισμό σε κυβέρνηση και ειδικούς οι εικόνες συνωστισμού που παρατηρήθηκαν σε μεγάλους εμπορικούς δρόμους το Σαββατοκύριακο. Εντός των καταστημάτων πάντως, τα μέτρα τηρήθηκαν, με τους καταστηματάρχες να προσπαθούν να διαφυλάξουν τις επιχειρήσεις τους.
«Το λιανεμπόριο είναι έτοιμο να τηρήσει οτιδήποτε του προταθεί προκειμένου τα καταστήματα να μην χρειαστεί να κλείσουν ξανά γιατί κάτι τέτοιο θα είναι καταστροφικό» σημείωσε μιλώντας στο insider.gr o πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Σταύρος Καφούνης ενώ απευθυνόμενος στους καταναλωτές τόνισε πως δεν χρειάζεται να σπεύδουν όλοι τις πρώτες μέρες για τις αγορές τους καθώς οι εκπτώσεις θα διαρκέσουν έως το τέλος Φεβρουαρίου.
Την πρώτη εβδομάδα των εκπτώσεων πάντως, σύμφωνα με την έρευνα του ΕΣΑ, περίπου 7 στους 10 καταστηματάρχες της Αθήνας δήλωσαν ότι είχαν μείωση του τζίρου ή ίδιες πωλήσεις με την αντίστοιχη πρώτη εβδομάδα των χειμερινών εκπτώσεων πέρσι και μόλις 3 στους 10 είδαν αύξηση του τζίρου στα ταμεία τους.
Όσον αφορά στο ποσοστό των εκπτώσεων στις οποίες προχώρησαν, ένα στα δύο καταστήματα, κυρίως η ένδυση, λειτούργησε με ποσοστά έκπτωσης 40 – 50% και κάποια με άνω του 50%. Το 35% των καταστημάτων, κυρίως στον κλάδο της υπόδησης κινήθηκε μεταξύ 20%- 40%. Ποσοστό έκπτωσης 10-20% καταγράφηκε στα κοσμηματοπωλεία, τα καταστήματα εσωρούχων και μικροεπίπλων.
Σημειώνεται τέλος ότι όσοι είχαν ηλεκτρονικές πωλήσεις και την περσινή περίοδο, φέτος κατέγραψαν αύξηση τζίρου 15-35%, μέσω των ψηφιακών καναλιών πώλησης ενώ για όσους λειτούργησαν e-shop από την αρχή της κρίσης και μετά, σημαντικό ποσοστό του φετινού τους τζίρου πραγματοποιήθηκε και ηλεκτρονικά.
πηγή: Insider – Ρομίνα Νικηφόρου