Στο ΑΣΕΠ απεστάλησαν περί τις 1.000 ενστάσεις και για τις δύο εταιρείες με την συντριπτική πλειοψηφία να αφορά το διαγωνισμό και τις θέσεις σε λεωφορεία και τρόλεϊ
«Λαβράκια» φαίνεται ότι έβγαλε ο δειγματοληπτικός έλεγχος των πρώτων ενστάσεων των υποψηφίων για τις 609 προσλήψεις στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας στο πλαίσια των σχετικών διαγωνισμών στην ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) και την ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) με αποτέλεσμα το ΑΣΕΠ να αποφασίσει να περάσει από …κόσκινο μία μία τις αιτήσεις των υποψηφίων που εμφανίζονται στους πίνακες προσληπτέων παρόλο που αυτό αναγκαστικά θα γίνει εκτός των ασφυκτικών χρονικών περιθωρίων που όριζε ο διαγωνισμός.
Συνολικά στο ΑΣΕΠ απεστάλησαν περί τις 1.000 ενστάσεις και για τις δύο εταιρείες με την συντριπτική πλειοψηφία να αφορά το διαγωνισμό και τις θέσεις σε λεωφορεία και τρόλεϊ. Συγκεκριμένα στο ΑΣΕΠ έφτασαν:
643 ενστάσεις υποψηφίων που ενδιαφέρονταν για την κάλυψη μίας θέσης στην ΟΣΥ.
302 ενστάσεις υποψηφίων για τη ΣΤΑΣΥ και
83 ενστάσεις υποψηφίων, οι οποίες δεν ανέγραφαν τον φορέα και θα πρέπει αρχικά να διερευνηθεί αυτό.
Σύμφωνα με πηγές κοντά στην υπόθεση, από τους πρώτους δειγματοληπτικούς ελέγχους που έγιναν, προέκυψε ότι σε ορισμένες περιπτώσεις όσα αναφέρονταν στις ενστάσεις ήταν ορθά καθώς πράγματι δεν είχαν συνυπολογιστεί απαραίτητα προσόντα, όπως π.χ τα έτη προϋπηρεσίας.
Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με το ότι από την ιστοσελίδα της ΟΣΥ ο προσωρινός πίνακας των προσληπτέων είχε «ανεβοκατέβει», ενώ την δεύτερη φορά που αναρτήθηκε είχε αναμορφωθεί περιλαμβάνοντας αλλαγές, οδήγησε το ΑΣΕΠ στην απόφαση να διενεργήσει εξονυχιστικούς ελέγχους στους πίνακες των προσληπτέων.
Υπενθυμίζεται ότι πολλές από τις ενστάσεις φαίνεται να οφείλονται στις δυσλειτουργίες που παρατηρήθηκαν στο διαγωνισμό της ΟΣΥ με το «ανεβοκατέβασμα» του προσωρινού πίνακα προσληπτέων. Συγκεκριμένα, ο πίνακας αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα της εταιρίας στις 9 Δεκεμβρίου για να κατέβει λίγο αργότερα και να αναρτηθεί εκ νέου την επόμενη ημέρα. Ωστόσο προς έκπληξη πολλών υποψηφίων, ο πίνακας δεν ήταν ο ίδιος με τον προηγούμενο καθώς η σειρά κατάταξης είχε αλλάξει σε ορισμένες περιπτώσεις, ενώ σε άλλες άτομα που εμφανίζονταν στον αρχικό πίνακα ως προσληπτέα, στη δεύτερη εκδοχή του πίνακα κατατάσσονταν στους επιλαχόντες.
Παρά το γεγονός ότι βάσει της διακήρυξης του διαγωνισμού, «το Α.Σ.Ε.Π. διενεργεί τον έλεγχο νομιμότητας και τον κατ’ ένσταση έλεγχο μέσα σε είκοσι (20) ημέρες από την πάροδο της προθεσμίας υποβολής των ενστάσεων, ενώ η απόφαση του Α.Σ.Ε.Π. κοινοποιείται στον φορέα, προκειμένου να καταρτίσει τον οριστικό πίνακα προσληπτέων», όπως φαίνεται για τους παραπάνω λόγους το 20ήμερο – το οποίο άλλωστε έχει παρέλθει – δε θα τηρηθεί κι αυτό είναι κάτι που γνωρίζουν ήδη τόσο στις συγκοινωνιακές εταιρίες όσο και στο αρμόδιο υπουργείο Μεταφορών.
Πρακτικά το ΑΣΕΠ αντί να διενεργήσει έλεγχο μόνο στις ενστάσεις, θα κάνει χρήση του δικαιώματος που του δίνει ο νόμος για αυτεπάγγελτο έλεγχο και στους πίνακες των προσληπτέων με στόχο αυτός να έχει ολοκληρωθεί έως το τέλος του μήνα.
Για τον σκοπό αυτό, σύμφωνα με πληροφορίες, στην εξέταση αυτή απασχολούνται αυτή τη στιγμή σχεδόν όλοι οι ελεγκτές του ΑΣΕΠ προκειμένου να είναι βέβαιη η γνωμοδότηση ότι δεν υπάρχουν παρατυπίες.
Το στάδιο αυτό βέβαια δε θα χρειαζόταν εάν το ΑΣΕΠ είχε εξαρχής τον πλήρη έλεγχο του διαγωνισμό καταρτίζοντας τον πίνακα προσληπτέων. Ωστόσο και σε αυτήν την περίπτωση επελέγη η …fast track διαδικασία με όρους ΑΣΕΠ, στο πλαίσιο της οποίας όμως οι αιτήσεις δεν κατατίθενται στο ΑΣΕΠ, αλλά στους συγκοινωνιακούς φορείς.
Υπενθυμίζεται ότι εκτός από το «ανεβοκατέβασμα» του πίνακα προσληπτέων στην ΟΣΥ, στον διαγωνισμό είχαν υπάρξει και άλλες αλλαγές και λάθη. Ετσι, στην πρώτη ανάρτηση εμφανίζονταν και τα προσωπικά δεδομένα των υποψηφίων, δηλαδή το ονοματεπώνυμο των απορριπτέων, το οποίο κανονικά θα έπρεπε να παραμένει μυστικό και να εμφανίζεται ως αναγνωριστικό μόνο ο αριθμός πρωτοκόλλου της αίτησής τους.
Επίσης από την 5μελή επιτροπή αξιολόγησης προσλήψεων που έχει συσταθεί στην εταιρία είχε παραιτηθεί αιφνιδίως ο ένας εκ των δύο συνδικαλιστών του Συνδικάτου Εργαζομένων στον ΟΑΣΑ, ο οποίος μετείχε σ΄ αυτήν χωρίς μάλιστα να αντικατασταθεί από κάποιο άλλο μέλος. Επίσης στη συγκεκριμένη επιτροπή δεν εξελέγη ποτέ πρόεδρος, ενώ στη δεύτερη λίστα δεν εμφανίζονταν και τα ονόματα των μελών της επιτροπής στην κάτω δεξιά πλευρά.
Στο μεταξύ ειδικά σε ό,τι έχει να κάνει με τα οδικά μέσα, οι υπό πρόσληψη οδηγοί αποτελούν …μήλον της Εριδος ανάμεσα σε λεωφορεία και τρόλεϊ καθώς και στις δύο περιπτώσεις οι εργαζόμενοι υποστηρίζουν ότι υπάρχουν περισσότερα από 100 οχήματα, τα οποία παραμένουν ακινητοποιημένα τόσο εξαιτίας μικρών αλλά επισκευάσιμων βλαβών, όσο και επειδή δεν υπάρχουν αρκετοί οδηγοί.
Πηγή: ΤΟ ΕΘΝΟΣ – Μαρία Λιλιοπούλου