Το 2018 σε λειτουργία η μεγάλη επέκταση του Μετρό προς Πειραιά

Παράδειγμα προς μίμηση το έργο-Μετρό προς Πειραιά

Ακάθεκτη συνεχίζεται η κατασκευή της επέκτασης της γραμμής 3 του Μετρό της Αθήνας από την Αγία Μαρίνα, στο κέντρο του Πειραιά στο Δημοτικό Θέατρο. To έργο που ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2012 κλείνει 3 χρόνια ζωής και είναι περίπου στο μισό της κατασκευής του.

Σύμφωνα με πληροφορίες από την Αττικό Μετρό στο ypodomes.com το έργο της κατασκευής δεν αντιμετωπίζει κάποια σοβαρά προβλήματα πέραν από τις απρόβλεπτες συνθήκες που συναντά κανείς σε υπόγεια έργα όπως το Μετρό.

Σε περίπου 3 χρόνια υπολογίζεται πως θα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα και η γραμμή 3 θα προσθέσει 7,6 χιλιόμετρα μήκους και 6 νέους υπόγειους σταθμούς σε ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ, ΚΟΡΥΔΑΛΛΟ, ΝΙΚΑΙΑ, ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ, ΠΕΙΡΑΙΑ και ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ.

Με την ολοκλήρωση της επέκτασης ο επιβάτης θα μπορεί από το Δημοτικό Θέατρο να πηγαινει στον ΚΟΡΥΔΑΛΛΟ για παράδειγμα σε μόλις 7 λεπτά ενώ το κέντρο της Αθήνας θα απέχει περίπου 18 λεπτά. Η γραμμή 3 θα συνδέει το λιμάνι και το Αεροδρόμιο της πρωτεύουσας χωρίς μετεπιβίβαση ενώ η χρονοαπόσταση θα κυμαίνεται περίπου σε 1 ώρα.

Η ΠΡΟΟΔΟΣ
Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια είναι αρκετά προχωρημένοι σταθμοί και τα προβλήματα είναι μικρά. Υπολογίζεται πως σε αυτούς τους σταθμούς σε 3 μήνες θα έχει ολοκληρωθεί ο σκελετός των σταθμών από οπλισμένο σκυρόδεμα. Έπειτα θα αναλάβουν δουλειά για τα μηχαναλογικά.

Στα Μανιάτικα γίνεται κυριολεκτικά “υπόγεια δουλειά”. Λόγω της στενότητας της περιοχής μεγάλο μέρος του σταθμού δημιουργείται κάτω από τη γη χωρίς εμφανή σημάδια στην επιφάνεια. Ο σταθμός βρίσκεται κατά μήκος της οδού Αιτωλικού. Όπως αναφέρουν οι πηγές της ΑΜ έχει ανακτηθεί πολυς από το χαμένο χρόνο λόγω των απαλλοτριώσεων. Σήμερα οι εκσκαφές στο κεντρικό φρέαρ του σταθμού είναι στο 75%.

Στον Πειραιά τα πράγματα προχωρούν με πιο αργούς ρυθμούς. Τον επόμενο μήνα αναμένεται να ξεκινήσει η κατασκευή των οδηγών των διαφραγματικών τοίχων και υπολογίζεται πως η εκσκαφή του σταθμού θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι τον Μάρτιο του 2016.

Ο συγκεκριμένος σταθμός είνια “βαριά οπλισμένος”. Λόγω της γειτνίασης του με τη θάλασσα, διαθέτει διπλό τοίχωμα πάχους 1 μέτρου το καθένα με ενδιάμεση μόνωση για τη πλήρη διασφάλιση της στεγανότητας του σταθμού που κατασκευάζεται περίπου 50 μέτρα από τη θάλασσα.

Πιο προχωρημένος είναι ο τερματικός σταθμός ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ καθώς εδώ έχει σχεδόν ολοκληρωθεί η εκσκαφή του σταθμού.

Η πρόοδος του έργου είναι περίπου στο 30%, αριθμός ικανοποιητικός αν σκεφτεί κανείς ότι το 50% του έργου αφορά “βαριά” εργασία με διάνοιξη σηράγγων και σταθμών. Απόκλιση από το χρονοδιάγραμμα που μιλά για τον Αύγουστο του 2017 δεν υπάρχει αλλά σίγουρα θα υπάρχει μία ολιγόμηνη παράταση που ίσως φτάσει και του 6 μήνες.

Ο Μετροπόντικας έχει φτάσει το 37% της συνολικής του διαδρομής και βρίσκεται για λίγες μέρες ακόμα στον ΚΟΡΥΔΑΛΛΟ. Επόμενο ραντεβού θα δώσει στη ΝΙΚΑΙΑ τον Μαίο ενώ τον Οκτώβριο αν δεν έχουμε παρατράγουδα θα φτάσει στα ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ.

Ερώτημα αποτελεί το κατά πόσο θα είναι πλήρως σκαμμένος ο σταθμός ΠΕΙΡΑΙΑΣ που είναι και το μεγαλύτερο κατασκευαστικό στοίχημα αυτής της εργολαβίας.

ΕΚΘΕΜΑΤΑ ΣΕ ΣΤΑΘΜΟΥΣ
Η επέκταση προς Πειραιά έφερε στο φως μερικά σπουδαιά αρχαιολογικά ευρήματα όπως το υδρευτικό σύστημα της περιοχής και ένα πανέμορφο ψηφιδωτό. Μέρος τους θα εκτεθεί στους μελλοντικούς σταθμούς.

Να θυμίσουμε πως ανάδοχος του έργου είναι η κοινοπραξία J&P ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM.

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com