Τη διαδικασία και τα κριτήρια για την πρόσληψη προσωπικού καθαριότητας στις σχολικές μονάδες της χώρας από τους Δήμους, με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, περιγράφει Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ), που υπέγραψαν οι υπουργοί Οικονομικών και Εσωτερικών.
Τι αναφέρει το ΦΕΚ
Άρθρο 1
Αρμοδιότητα – Κατανομή θέσεων
1. Η διαδικασία πρόσληψης του προσωπικού καθαριότητας σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης διενεργείται μέσω των οικείων δήμων, κατόπιν έγκρισης της Επιτροπής της ΠΥΣ 33/ 2006, βάσει αιτήματος που υποβάλλεται από τον οικείο Δήμο. Με την ως άνω εγκριτική απόφαση της Επιτροπής ΠΥΣ 33/2006 καθορίζονται οι θέσεις ή/και ανθρωποώρες ανά Δήμο, αφού ληφθεί υπόψη το προσωπικό που απασχολήθηκε κατά το προηγούμενο διδακτικό έτος,
υπό οποιαδήποτε σχέση εργασίας ή έργου και οι ώρες απασχόλησης του προσωπικού αυτού.
2. Το προσωπικό προσλαμβάνεται με συμβάσεις εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου, πλήρους ή μερικής απασχόλησης, διάρκειας ίσης με το διδακτικό έτος και ωραρίου ανάλογου με τις ανάγκες του κάθε φορέα.
Άρθρο 2
Διαδικασία πρόσληψης
1. Για την εκκίνηση της διαδικασίας πρόσληψης εκδίδεται ανακοίνωση από τον οικείο Δήμο, τουλάχιστον έναν μήνα πριν την έναρξη του διδακτικού έτους, η οποία αναρτάται στον πίνακα ανακοινώσεων του δημοτικού καταστήματος και στην ιστοσελίδα του Δήμου, για πέντε (5) ημέρες. Ειδικά κατά την πρώτη εφαρμογή της παρούσας, η ανωτέρω ανακοίνωση λαμβάνει χώρα μέσα στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Αυγούστου και όπου στο παρόν άρθρο αναφέρεται προθεσμία πέντε (5) ημερών, κατά την πρώτη εφαρμογή θα τηρηθεί προθεσμία τριών (3) ημερών.
2. Οι υποψήφιοι, προκειμένου να συμμετάσχουν στην εν λόγω διαδικασία υποβάλλουν στον οικείο Δήμο αίτηση – υπεύθυνη δήλωση, στην οποία αναγράφονται τα προσόντα, οι λοιπές ιδιότητές τους και η εμπειρία τους. Οι αιτήσεις των ενδιαφερομένων υποβάλλονται εντός πέντε (5) εργασίμων ημερών από την επομένη ημέρα της ανάρτησης της ανακοίνωσης.
3. Εντός πέντε (5) ημερών από τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων, ο Δήμος αναρτά πίνακα προσωρινών επιτυχόντων. Κατά του πίνακα προσωρινών επιτυχόντων χωρεί αντίρρηση για εσφαλμένο υπολογισμό της μοριοδότησης, ενώπιον του οργάνου που τον εξέδωσε, η οποία υποβάλλεται ατελώς στο Δήμο εντός δύο (2) εργασίμων ημερών από την έκδοσή του και εξετάζεται εντός πέντε (5) ημερών από την υποβολή της.
4. Μετά την εξέταση των αντιρρήσεων, ανακοινώνεται ο τελικός πίνακας επιτυχόντων – προσληπτέων
Με την ψήφιση της σχετικής νομοθετικής ρύθμισης που προώθησε ο υπουργός Εσωτερικών και τώρα με την έκδοση της ΚΥΑ, μπαίνει τέλος σε ένα απαράδεκτο καθεστώς ομηρίας των εργαζομένων στην καθαριότητα, αφού μέχρι σήμερα δεν
είχαν εργασιακά δικαιώματα. Το νέο καθεστώς παρέχει πλήρη ασφαλιστικά και εργασιακά δικαιώματα στις εργαζόμενες και στους εργαζόμενους στις υπηρεσίες καθαριότητας των σχολείων.
Τι αναφέρει η ανακοίνωση του ΥΠΕΣ
Η διαδικασία πρόσληψης του προσωπικού καθαριότητας σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης διενεργείται μέσω των οικείων Δήμων, κατόπιν έγκρισης της Επιτροπής της ΠΥΣ 33/2006, όπως ισχύει, βάσει αιτήματος που υποβάλλεται από τον οικείο Δήμο. Με την ως άνω εγκριτική απόφαση της Επιτροπής ΠΥΣ 33/2006 καθορίζονται οι θέσεις ή/και ανθρωποώρες ανά Δήμο, αφού ληφθεί υπόψη το προσωπικό που απασχολήθηκε κατά το προηγούμενο διδακτικό έτος, υπό οποιαδήποτε σχέση εργασίας ή έργου και οι ώρες απασχόλησης του προσωπικού αυτού. Το προσωπικό προσλαμβάνεται με συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, πλήρους ή μερικής απασχόλησης, διάρκειας ίσης με το διδακτικό έτος και ωραρίου ανάλογου με τις ανάγκες του κάθε φορέα. Για την εκκίνηση της διαδικασίας πρόσληψης εκδίδεται ανακοίνωση από τον οικείο Δήμο, τουλάχιστον έναν μήνα πριν την έναρξη του διδακτικού έτους, η οποία αναρτάται στον πίνακα ανακοινώσεων του δημοτικού καταστήματος και στην ιστοσελίδα του Δήμου, για πέντε ημέρες.
Ειδικά για εφέτος (πρώτη εφαρμογή της παρούσας), η ανακοίνωση της διαδικασίας πρόσληψης προσδιορίζεται να γίνει μέσα στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Αυγούστου και οι σχετικές ανακοινώσεις από τους Δήμους εντός τριών ημερών. Οι υποψήφιοι, προκειμένου να συμμετάσχουν στην εν λόγω διαδικασία υποβάλλουν στον οικείο Δήμο Αίτηση-Υπεύθυνη Δήλωση, στην οποία αναγράφονται τα προσόντα, οι λοιπές ιδιότητές τους και η εμπειρία τους.
Στη συνέχεια, ο Δήμος αναρτά πίνακα προσωρινών επιτυχόντων και ύστερα από τυχόν ενστάσεις ανακοινώνεται ο τελικός πίνακας επιτυχόντων – προσληπτέων στον πίνακα ανακοινώσεων του δημοτικού καταστήματος και στην ιστοσελίδα του Δήμου. Στην ΚΥΑ περιγράφεται αναλυτικά η μοριοδότηση, όπου δίνεται έμφαση στην εμπειρία, καθώς για κάθε μήνα εμπειρίας οι υποψήφιοι λαμβάνουν 17 μόρια.
Επίσης, οι υποψήφιοι που είτε είναι οι ίδιοι πολύτεκνοι είτε είναι τέκνα πολύτεκνης οικογένειας, μοριοδοτούνται με 20 μονάδες. Για κάθε τέκνο πέραν του τρίτου, οι υποψήφιοι λαμβάνουν 10 μονάδες. Μοριοδότηση προβλέπεται για τους τρίτεκνους (15 μονάδες), τα ανήλικα τέκνα (5 μονάδες για κάθε ένα από τα δύο πρώτα και 10 μονάδες για κάθε ένα πέραν των δύο πρώτων), τις μονογονεϊκές οικογένειες (10 μονάδες για κάθε ένα τέκνο), τους συγγενείς αναπήρων (κλιμακωτή μοριοδότηση ανάλογα τον βαθμό αναπηρίας από 10 ως 17 μονάδες) και βάσει ηλικίας (10 μονάδες έως και 50 ετών και 20 μονάδες για τους άνω των 50 ετών).
Στον ιστότοπο του υπουργείου Εσωτερικών (ypes.gr) δημοσιεύεται η ΚΥΑ στην οποία περιλαμβάνονται, αναλυτικά, τα κριτήρια και οι προϋποθέσεις, η μοριοδότηση των κριτηρίων, καθώς και οδηγίες για τη συμπλήρωση του εντύπου αίτησης προς τους Δήμους και η Αίτηση – Υπεύθυνη Δήλωση που πρέπει να καταθέσει κάθε υποψήφιος για εργασία σε υπηρεσίες καθαρισμού σχολικών μονάδων.
Πηγή: Aftodioikisi.gr