Δεμένα θα μείνουν τα πλοία στα λιμάνια την Πέμπτη 27 Νοεμβρίου

Λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ στην 24ωρη απεργία της ΓΣΕΕ

Δεμένα θα μείνουν τα πλοία στα λιμάνια την Πέμπτη 27 Νοεμβρίου λόγω της συμμετοχής της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας στην 24ωρη απεργία της ΓΣΕΕ. Αυτό αποφάσισε η ΠΝΟ μετά από μυστική ψηφοφορία που έγινε κατά τη διάρκεια συνεδρίασης την Τρίτη.
Η πανελλαδική απεργία των πληρωμάτων σε όλες τις κατηγορίες πλοίων θα ξεκινήσει την 00.01 και λήξη την 24.00.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση «με τη συμμετοχή της στην παραπάνω Γενική Απεργία της τριτοβάθμιας συνδικαλιστικής οργάνωσης της χώρας, η ΠΝΟ προτάσσει κατ’ αρχήν την απαράδεκτη και καταδικαστέα χρήση μεθόδων βίας και εκφοβισμού με την μορφή άσκησης ποινικών διώξεων σε βάρος των ναυτεργατών και ειδικότερα σε βάρος του 48μελούς πληρώματος του Ε/Γ – Ο/Γ “Super Ferry ΙΙ”, για την συμμετοχή τους στην Πανελλαδική Απεργία στις 20 Φεβρουαρίου 2013 της ΓΣΕΕ, στην οποία συμμετείχε η ΠΝΟ».
Στην ανακοίνωση σημειώνεται πως η διοίκηση της ΠΝΟ διακηρύσσει ότι θα υπερασπίσει σθεναρά κάθε συνάδελφο, που διώκεται για την άσκηση του νόμιμου δικαιώματός του για απεργία μέχρι τη οριστική αθώωσή του και την τελική κατάργηση όλων των αντεργατικών διατάξεων με τις οποίες και επιδιώκεται η φίμωση της αγωνιστικής φωνής των Ελλήνων ναυτεργατών.
Το διεκδικητικό πλαίσιο της απεργίας της ΠΝΟ περιλαμβάνει τα αιτήματα: «Επαναφορά των εργασιακών και κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων των ναυτεργατών στο προ των Μνημονίων και των σχετικών Εφαρμοστικών Νόμων καθεστώς. Άμεση αντιμετώπιση της όξυνσης της ανεργίας στους Έλληνες ναυτεργάτες και καταπολέμηση της λεγόμενης «μαύρης» ανασφάλιστης εργασίας, που ανέρχεται στο 50% του συνόλου των εργαζομένων και στην ανταπόκριση επιτέλους του Γραφείου Εύρεσης Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ) στο ρόλο για τον οποίο ιδρύθηκε, με ταυτόχρονη καθιέρωση πάγιας οικονομικής ενίσχυσης των ανέργων ναυτικών. Ριζική επανεξέταση των διατάξεων και των αποφάσεων ΥΝΑ με τις οποίες και μειώθηκαν δραστικά οι συνθέσεις των πληρωμάτων των πλοίων της ακτοπλοΐας και των πλοίων Ελλάδας – Ιταλίας.»

Επίσης οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των ναυτικών ζητούν: «Υπογραφή των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας σε όλες τις κατηγορίες πλοίων. Εφαρμογή των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και της κείμενης νομοθεσίας. Αποκατάσταση της άδικης φορολόγησης των Ελλήνων ναυτεργατών, οι οποίοι, αντί να έχουν μηδενική φορολόγηση λόγω της ιδιομορφίας και των ιδιαίτερα σκληρών και ανθυγιεινών συνθηκών του επαγγέλματος και της ανεκτίμητης προσφοράς τους στην Εθνική οικονομία, περαιτέρω εξοντωτική αύξηση της φορολογίας του εισοδήματός τους. Άμεση λήψη μέτρων για την ανακούφιση των συνταξιούχων συναδέλφων μας από τις αλλεπάλληλες περικοπές των συντάξεων που υπέστησαν την τελευταία διετία».
Διεκδικούν ακόμη: «Επαναφορά των παροχών του Οίκου Ναύτου προς τους ναυτεργάτες και τις οικογένειές τους στο φυσικό τους φορέα, τον Οίκο Ναύτου, ώστε να σταματήσει η απαράδεκτη και ταπεινωτική ταλαιπωρία των ναυτεργατών, εν ενεργεία και συνταξιούχων, από τον ΕΟΠΥΥ για την προμήθεια των φαρμάκων τους. Διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα της Ναυτικής Εκπαίδευσης και κάλυψη των ελλείψεων εκπαιδευτικού προσωπικού των Σχολών της Δημόσιας Ναυτικής Εκπαίδευσης και άμεση απόσυρση του ΠΔ 141/2014 με το οποίο και καταργήθηκαν οι δοκιμασμένες μέχρι σήμερα ρυθμίσεις για την απόκτηση του πτυχίου ηλεκτρολόγου ΕΝ και υλοποιείται η εισαγωγή της ιδιωτικής εκπαίδευσης και στον χώρο της ναυτεργασίας και μάλιστα με εξίσωση των πιστοποιητικών που χορηγούνται από τις ιδιωτικές σχολές της ημεδαπής και αλλοδαπή με τα αντίστοιχα ελληνικά. Άμεση υλοποίηση της εξόφλησης των δεδουλευμένων αποδοχών πολλών μηνών στα πληρώματα επιβατηγών πλοίων, ιδιαίτερα εκείνων της ΝΕΛ και γενικότερα των πλοίων της Ακτοπλοΐας όπου εξακολουθούν να υπάρχουν εκκρεμότητες στην εξόφληση των δεδουλευμένων αποδοχών».
Πηγή: ΤΟ ΒΗΜΑ