Δευτέρα 6 Ιουλίου τα εγκαίνια του σταθμού ΜΕΤΡΟ από τον Πρωθυπουργό Κ. Μητσοτάκη στις 7 μ.μ.

Σχεδόν έτοιμος είναι ο σταθμός ΜΕΤΡΟ στην πλατεία Παναγίας Ελεούσας να υποδεχτεί τους πρώτους επιβάτες από την πόλη μας, προς τη Νίκαια ή το αεροδρόμιο.

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες μας τη Δευτέρα 6 Ιουνίου στις 7 το απόγευμα, τα εγκαίνια θα κάνει ο ίδιος ο πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης και εάν αυτό δεν είναι εφικτό, αυτά θα γίνουν από τον υπουργό Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή.

Οι είσοδοι – έξοδοι του σταθμού είναι πανέτοιμοι, όπως και το εσωτερικό του, που φτάνει 39 μέτρα βάθος, από την επιφάνεια της πλατείας, ενώ στα τελειώματά της είναι και αυτή.

Αν και υπάρχει μια αμφιβολία εάν θα είναι έτοιμη ολόκληρη η επιφάνειά της, ειδικότερα το κομμάτι προς την Κ. Παλαμά.

Όπως εμφανίζεται στην κάτω φωτογραφία μας (σημερινή πρωινή) το συγκεκριμένο σημείο θέλει ακόμα αρκετή δουλειά και τα δύο εικοσιτετράωρα που απομένουν έως τα επίσημα εγκαίνια του σταθμού, ίσως να μην είναι αρκετά.

Βεβαίως οι δυνατότητες της κοινοπραξίας είναι μεγάλες και πιθανότατα να τα καταφέρει, αλλά αυτό είναι δευτερευούσης σημασίας θέμα μπροστά σε ολόκληρο το έργο που παραδίδεται.

Τα συστήματα του σταθμού έχουν δοκιμαστεί, όπως επίσης και οι δοκιμαστικές διελεύσεις συρμών που τις τελευταίες ημέρες γίνονται συνεχώς με απόλυτη ασφάλεια και ακρίβεια.

Η πόλη μας αναβαθμίζεται.

Οι κάτοικοί της θα έχουν πρόσβαση στο κέντρο και το αεροδρόμιο και σε δύο χρόνια στο πρώτο λιμάνι της χώρας, τον Πειραιά.

Η Τροχαία θα πρέπει πάντως, να είναι παρούσα στην πόλη μας, τουλάχιστον το πρώτο διάστημα, διότι προβλέπεται αυξημένη κίνηση τροχοφόρων, πέριξ της πλατείας, όχι τόση όμως όσο τον Σεπτέμβρη που θα επιστρέψουν από τις διακοπές τους όλοι οι συμπολίτες, αλλά και άλλων Δήμων που θα χρησιμοποιούν τον σταθμό μας για να εξυπηρετηθούν.

Οι θέσεις πάρκινγκ στο κέντρο της πόλης οι οποίες είναι ελάχιστες τώρα, προβλέπεται να γίνουν δυσεύρετες σε λίγο καιρό και ίσως αυτό να είναι το μοναδικό αρνητικό στη λειτουργία του σταθμού στην πλατεία.

Μοναδικός παράγοντας που μπορεί να βοηθήσει ώστε η πόλη να μην πάθει κυκλοφοριακό έμφραγμα είναι ο ΟΑΣΑ και η συχνότητα των δρομολογίων της γραμμής 837.

Εάν υπάρξει τακτική διέλευση λεωφορείων, ίσως οι επιβάτες του ΜΕΤΡΟ, αποφύγουν να παίρνουν τα Ι.Χ τους προς και από το σταθμό και η κατάσταση να είναι διαχειρίσιμη.

Θα πρέπει όμως ο ΟΑΣΑ να ρυθμίσει τα δρομολόγια του, ώστε οι επιβάτες να μπορούν να τον εμπιστευτούν, σε αντίθεση με ότι συμβαίνει σήμερα.

Ας ξεκινήσει πάντως ο σταθμός να λειτουργεί και όλοι μας θα προσαρμοστούμε λίγο πολύ.

Ας τον καλοδεχτούμε και ας φροντίζουμε να είναι καθαρός και όμορφος, ο σταθμός και ο περιβάλλων χώρος αυτού, όπως θα μας παραδοθεί…

Ο σταθμός θα αρχίσει να χρησιμοποιείται από το επιβατικό κοινό από την Τρίτη 7 Ιουλίου, όπως κι αυτοί του Κορυδαλλού και της Νίκαιας.

ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ

Tην 1η Μαρτίου 2012 υπογράφηκε η σχετική σύμβαση με την ανάδοχο κοινοπραξία J&P – ΑΒΑΞ Α.Ε., GHELLA SPA, ALSTOM TRANSPORT S.A. για την κατασκευή της επέκτασης της Γραμμής 3 του Μετρό από την Αγία Μαρίνα προς τον Πειραιά, συνολικού μήκους 7,6 χλμ με 6 σύγχρονους σταθμούς.

Η παρακάτω φωτογραφία είναι τραβηγμένη στις 13 Δεκεμβρίου του 2012 και είναι τα πρώτα μπάζα από τις κατεδαφίσεις στην πλατεία.

Πρόκειται για μια επένδυση ύψους 730.000.000 ευρώ σε περιοχές του Δήμου Πειραιά και των Δήμων της ευρύτερης περιοχής (Νίκαια, Κορυδαλλός, Αγ. Βαρβάρα) που σήμερα έχουν έντονα προβλήματα κυκλοφορίας και χαμηλό επίπεδο εξυπηρέτησης από ΜΜΜ.

Με την κατασκευή της επέκτασης του Μετρό προς τον Πειραιά θα εξυπηρετούνται καθημερινά 132.000 επιβάτες, ενώ ο συνολικός χρόνος από το Λιμάνι έως το Αεροδρόμιο θα διανύεται με το Μετρό μόλις σε 45 λεπτά.

Επιπρόσθετα, με τη λειτουργία του έργου θα κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 23.000 ΙΧ οχήματα λιγότερα, επιφέροντας αντίστοιχα μείωση των ρύπων CO2 κατά 120 τόνους ημερησίως.

Ιδιαίτερα δε, στον Σταθμό ΠΕΙΡΑΙΑ προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό Συγκοινωνιακό Κέντρο, συνενώνοντας λειτουργικά δύο γραμμές Μετρό (Γραμμή 1 και Γραμμή 3), το Λιμάνι , τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο και το Τραμ, η γραμμή του οποίου   καταλήγει πλέον  εκεί, διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς.

Στις 16 Ιουνίου του 2014, ο μετροπόντικας “έσκασε” μύτη στην πλατεία Παναγίας Ελεούσας.

Έξη χρόνια αργότερα και κάτι ημέρες παραδίδεται στο επιβατικό κοινό ο σταθμός…