Η «Ηλεκτρονική Σχολική Τάξη» που εφαρμόζει ο Παντελής Πρεντάκης, ίσως η μοναδική λύση εκπαιδευτικής επικοινωνίας καθηγητών και μαθητών

Ένα συμπληρωματικό εργαλείο, ίσως αποτελεί πλέον τη μοναδική λύση!!!

Σερφάροντας στο διαδίκτυο διαβάσαμε μια ανάρτηση του κ. Παντελή Πρεντάκη, π. Αντιδημάρχου Αγίας Βαρβάρας, καθηγητή μαθηματικών και πληροφορικής στο 2ο Γυμνάσιο της πόλης μας, που έκανε γνωστή στους μαθητές του και τους γονείς τους, την δυνατότητα να επισκεφτούν την «Ηλεκτρονική Σχολική Τάξη» του!

Επικοινωνήσαμε μαζί του για περισσότερες πληροφορίες και μας επιβεβαίωσε ότι πράγματι χρησιμοποιεί την ηλεκτρονική πλατφόρμα «η-τάξη» αρκετά χρόνια, ως συμπληρωματικό εργαλείο της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Μάλιστα, μας θύμισε ότι και στο παρελθόν η εφημερίδα μας την είχε εντοπίσει, δημοσιεύοντας σχετικό άρθρο του.

Όπως μας ανέφερε, η ηλεκτρονική αυτή τάξη, είναι μια προσαρμογή της πλατφόρμας Open eClass που έγινε από το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (www.sch.gr), με σκοπό να δώσει την δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να οργανώσουν και να εξελίξουν τα μαθήματά τους, αξιοποιώντας τις νέες τεχνολογίες και συμπληρώνοντας τον παραδοσιακό τρόπο διδασκαλίας. Η αλήθεια είναι ότι δεν έχει αξιοποιηθεί επαρκώς μέχρι σήμερα από το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας, αλλά με τα δεδομένα της σημερινής κατάστασης λόγω της πανδημίας, αποτελεί πλέον ίσως τη μοναδική λύση εκπαιδευτικής επικοινωνίας καθηγητών και μαθητών.

Όπως μας εξήγησε, είναι ένα ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης Ηλεκτρονικών Μαθημάτων Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης, που προσφέρει ένα μέσο αλληλεπίδρασης και συνεχούς επικοινωνίας δάσκαλου – μαθητή.

Παράλληλα, υποστηρίζεται η ηλεκτρονική οργάνωση, αποθήκευση και παρουσίαση του εκπαιδευτικού υλικού, όπου ο καθηγητής μπορεί εύκολα και γρήγορα να δημιουργεί εύχρηστα και λειτουργικά ηλεκτρονικά μαθήματα, χρησιμοποιώντας το εκπαιδευτικό υλικό που διαθέτει (σημειώσεις, παρουσιάσεις, κείμενα, εικόνες, ασκήσεις, αυτοαξιολογήσεις κλπ), αλλά και γενικώς να ρυθμίσει την λειτουργία της «η-τάξης» του.

Προφανώς, οι μαθητές αποκτούν ένα εναλλακτικό κανάλι πρόσβασης στην προσφερόμενη γνώση, από τους λιγοστούς, αν όχι μοναδικό στην παρούσα περίοδο.

Συνεχίζοντας μας είπε ότι σε πρώτη φάση παρέχεται η δυνατότητα ελεύθερης πρόσβασης στην «η-τάξη», για τους μαθητές της Β’ Γυμνασίου και στη συνέχεια θα ακολουθήσουν και άλλες.

Μπορεί ο ενδιαφερόμενος μαθητής, με τη χρήση ενός απλού φυλλομετρητή (web browser) να δει το μάθημα άμεσα πληκτρολογώντας τη διεύθυνση: https://eclass.sch.gr/modules/auth/opencourses.php?fc=1574 ή από την ιστοσελίδα του 2ου Γυμνασίου: http://2gym-ag-varvar.att.sch.gr και κατόπιν πατώντας στο εικονίδιο «ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΤΑΞΗ (η-Τάξη)» πάνω δεξιά.

Οι μαθητές μπορούν να μπουν στην «η-Τάξη» είτε από τον υπολογιστή τους, είτε από κινητό τηλέφωνο, είτε από tablet και μπορούν να βρουν στην επιλογή Έγγραφα την διδασκαλία μου από τα μαθήματα στην τάξη σε εικόνες, χρήσιμο βιβλιογραφικό υλικό, φυλλάδια ασκήσεων για εξάσκηση, επαναληπτικά θέματα κλπ.

Επίσης, στην επιλογή Συνδέσεις Διαδικτύου, θα βρει χρήσιμες πηγές από το Διαδίκτυο με βιντεομαθήματα, βιβλιογραφικό υλικό, on-line εφαρμογές και παιχνίδια κ.ά.

“Με την επιλογή Μηνύματα, μπορεί να καταθέτει απορίες, ή να ζητά διευκρινίσεις. Στις επιλογές Ασκήσεις, Εργασίες και Ερωτηματολόγια, ο κάθε μαθητής μπορεί να αυτοαξιολογείται για τις γνώσεις που κατέχει.

Βεβαίως υπάρχουν κι άλλα εργαλεία που θα ανακαλύπτουν χρόνο με το χρόνο τις πολλές δυνατότητες που τους παρέχουν…” κατέληξε ο κ. Πρεντάκης.

Είναι βέβαιο πως οι μαθητές του Β΄ Γυμνασίου της πόλης μας και όχι μόνο αυτοί, θα αξιοποιήσουν το “εργαλείο” που εφαρμόζει και τους προσφέρει ο κ. Καθηγητής…

Από εμάς ένα μεγάλο μπράβο για το χρόνο που διαθέτει εκτός ωραρίου εδώ και καιρό αλλά και για την ουσιαστική συμβολή του στην μαθητική κοινότητα της πόλης μας…