Διαμαρτυρία την Τρίτη για τις ελλείψεις στα ειδικά σχολεία

Συγκέντρωση την Τρίτη 2 Σεπτεμβρίου, στις 11:00 στο υπουργείο Παιδείας από την ΠΟΣΓΚΑμεΑ

Συγκέντρωση έξω από το υπουργείο Παιδείας θα πραγματοποιήσει στις 11 το πρωί της Τρίτης η Ομοσπονδία Σωματείων Γονέων και Κηδεμόνων Ατόμων με Αναπηρίες (ΠΟΣΓΚΑμεΑ), διαμαρτυρόμενη για την υποστελέχωση των ειδικών σχολείων.
Σε επιστολή προς τον υπουργό Παιδείας, Ανδρέα Λοβέρδου αναφέρει πως η έλλειψη προσλήψεων στα ειδικά σχολεία καταδικάζει τους μαθητές να φοιτήσουν «σε σχολεία άδεια από εκπαιδευτικό προσωπικό». 

Επιπλέον, η Ομοσπονδία ζητεί να αρθεί η διαθεσιμότητα εκπαιδευτικών με αναπηρία που ίσχυσε με νόμο του 2013, θέτοντας εκτός εργασίας εκπαιδευτικούς με αναπηρία που υπηρετούν στην εκπαίδευση χρόνια και δημιουργώντας δυσαναπλήρωτα κενά στις δομές της ειδικής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (ΕΕΕΕΚ).

Εγκαλούν το υπουργείο για αθέτηση της συμφωνίας μεταξύ του προηγούμενου υπουργού Παιδείας και του παρόντος υφυπουργού Αλέξανδρου Δερμεντζόπουλου για την άμεση ψήφιση διάταξης ως προς την κατά προτεραιότητα ένταξη των εκπαιδευτικών με αναπηρία στη Γενική Εκπαίδευση σε ποσοστό 10%, γεγονός που οδηγεί σε οικονομική απόγνωση τους εκπαιδευτικούς με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις.

Οι δυο ομοσπονδίες απαιτούν να γίνει ο διαγωνισμός ειδικής αγωγής από το ΑΣΕΠ, όπως προβλέπεται με το ν. 3848/2010 και συμπληρώνουν, πως η εκπαίδευση των ατόμων με αναπηρία στα σχολεία ειδικής εκπαίδευσης δεν μπορεί να στηρίζεται σε αναπληρωτές και ωρομίσθιους για ευνόητους λόγους.

Ζητούν ακόμη να επανεξεταστεί η κατάργηση του πίνακα Α, στον οποίο εντάσσονταν εκπαιδευτικοί με αναπηρία 67%, κίνηση στην οποία προέβη το υπουργείο, χωρίς πρώτα να έχει διασφαλίσει την προστασία της πρόσληψης των εκπαιδευτικών με αναπηρία στις σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ).

Επίσης, ζητούν να στελεχωθούν άμεσα τα ΚΕΔΔΥΥ (Kέντρα Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών) της χώρας με εκπαιδευτικούς για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις αυξημένες και σημαντικές αρμοδιότητές τους και να εφαρμοστεί ο νέος σημαντικός θεσμός των ΕΔΕΑΥ (Επιτροπή Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης).

πηγή: ΤΟ ΒΗΜΑ