Προχωρούν οι εργασίες στους σταθμούς του ΜΕΤΡΟ: Αγία Βαρβάρα. Κορυδαλλός, Νίκαια

Μπορεί να ακούγεται κλισέ η φράση “στην τελική ευθεία”, αλλά 7 μήνες πριν την προγραμματισμένη παράδοση σε εμπορική λειτουργία, είναι η λέξη που προσδιορίζει το πόσο κοντά βρισκόμαστε στο τέλος της περιόδου των κατασκευών στο πρώτο τμήμα της επέκτασης της Γραμμής 3.

Το έργο που ξεκίνησε τον Φεβρουάριο του 2012 περιλαμβάνει συνολικά 6 σταθμούς από την Αγία Μαρίνα μέχρι το κέντρο του Πειραιά στο Δημοτικό Θέατρο και για να μπορέσει να γίνει πιο ευέλικτο, αποφασίστηκε η λειτουργία του να “σπάσει” στα δύο.

Το πρώτο μισό που περιλαμβάνει περίπου 3,5 χλμ γραμμής και τους σταθμούς ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ, ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ και ΝΙΚΑΙΑ προχωρά προς ολοκλήρωσης και είναι πλέον θέμα χρόνου μέχρι να δούμε τους σταθμούς να λειτουργούν.

Σαν μία γενική παρατήρηση, βλέπουμε το σταθμό ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ να έχει προχωρήσει αρκετά και λίγο πιο πίσω ο σταθμός ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ. Όπως σημείωσαν στο ypodomes.com στελέχη της Αττικό Μετρό, χρειάστηκε να γίνουν πολλές υπερβάσεις για να φτάσουμε σήμερα σε ένα σημείο που υπάρχει η φιλοδοξία να τεθούν οι 3 σταθμοί σε λειτουργία.

Στην ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ τα πράγματα έχουν προχωρήσει πολύ. Οι πλάκες δαπέδου έχουν τοποθετηθεί, οι γρανίτες στον τοίχο επίσης ενώ θα κυριαρχεί το σκούρο μεταλλικό κόκκινο χρώμα. Ο σταθμός είναι ο μεγαλύτερος από τους τρεις και αυτό φαίνεται στο επίπεδο εισιτηρίων που τα έργα έχουν προχωρήσει. Οι κυλιόμενες κλίμακες τοποθετήθηκαν και έχει αρχίσει η τοποθέτηση των Η/Μ συστημάτων και της ψευδοροφής. Στο επίπεδο της αποβάθρας έχει ολοκληρωθεί η επιδομή και η τρίτη γραμμή που παρέχει το ρεύμα.

Στο σταθμό “ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ”, αυτό που εντυπωσιάζει τον επισκέπτη αρχικά είναι ο περίγυρος του σταθμού. Τα περίφημα καφέ της πλατείας Ελευθερίας είναι έτοιμα να ζήσουν τη δική τους “χρυσή εποχή” μιας και το εργοτάξιο που έπιασε το ζωτικό χώρο της πλατείας τους επόμενους μήνες θα αρχίσει να συρρικνώνεται. Ο σταθμός εδώ και συγκριτικά πιο πίσω από τους άλλους δύο αλλά όπως σημειώνουν στελέχη της Αττικό Μετρό έχουν γίνει άλματα στην πρόοδο και αναμένεται να “πιάσει” τους ρυθμούς των υπολοίπων δύο, το επόμενο διάστημα. Εδώ για παράδειγμα η τρίτη γραμμή δεν έχει τοποθετηθεί ακόμα ενώ και στο επίπεδο του εδάφους φαίνεται να είναι ελαφρά πιο πίσω.

Στο σταθμό “ΝΙΚΑΙΑ” που θα παίξει το ρόλο του τερματικού σταθμού για περίπου δύο χρόνια οι εργασίες επίσης τρέχουν με ένταση. Το κτίριο του σταθμού φαίνεται πολύ προχωρημένο και σου δίνεται η αίσθηση ότι με μία “ορμή” θα μπορούσε να ολοκληρωθεί πολύ σύντομα. Η επιδομή εδώ δεν έχει φτάσει ακόμα, κάτι που θα γίνει το αμέσως επόμενο διάστημα.

Αυτό που απομένει και για τους 3 σταθμούς είναι η μόνιμη ηλεκτροδότηση τους. Περίπου στις αρχές της Άνοιξης θα ξεκινήσουν δύο κρίσιμες περίοδοι τόσο στην επιφάνεια, όσο και μέσα στο σταθμό. Ειναι το χρονικό σημείο που η επιφάνειες των σταθμών θα αναπλαστούν για να δοθούν και πάλι ως πάρκα και χώροι πρασίνου στους κατοίκους των περιοχών.

Στο επίπεδο της αποβάθρας θα πρέπει να ξεκινήσουν τα δοκιμαστικά δρομολόγια που θα πιστοποιήσουν την ικανότητα και την ασφάλεια θα πάρει το τελικό “οκ”. Σημαντικό είναι και το τεστ της τοποθέτησης των μπαρών και των μηχανημάτων έκδοσης εισιτηρίων που αξίζει να σημειώσουμε ότι θα είναι οι πρώτοι του δικτύου που από την πρώτη ημέρα θα λειτουργούν με το νέο ηλεκτρονικό σύστημα.

Επτά μήνες απέμειναν μέχρι την εμπορική λειτουργία τριών νέων σταθμών που αναμένεται να εξυπηρετούν καθημερινά χιλιάδες επιβάτες. Όπως αναφέρουν στελέχη της Αττικό Μετρό η κίνηση δεν θα είναι η αναμενόμενη καθώς θα πρέπει να περιμένουμε να ολοκληρωθεί και η επέκταση μέχρι το Δημοτικό Θέατρο για να πιαστεί ο καθημερινός αριθμός των επιβατών που έχει εκτιμηθεί σε περίπου 130.000 ημερησίως.

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com