» Το “Παιχνίδι των 4 εποχών” από το Τμήμα Μουσικοκινητικής Αγωγής του Δημοτικού Ωδείου

Το “Παιχνίδι των 4 εποχών” από το Τμήμα Μουσικοκινητικής Αγωγής του Δημοτικού Ωδείου

Μια ιδιαίτερα προσεκτική και απαιτητική παράσταση έδωσαν τα παιδιά του Τμήματος Μουσικοκινητικής Αγωγής του Δημοτικού Ωδείου της πόλης μας.

Παρουσίασαν το “Παιχνίδι των 4 εποχών” βασισμένο στο έργο του Βιβάλντι, ενθουσιάζοντας τους συμπολίτες μας που παραβρέθηκαν το βράδυ της Παρασκευής 29 Ιουνίου στο Δημοτικό Κινηματοθέατρο “ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟΣ”.

Πενήντα μαθητές της Σχολής  με την υπεύθυνη Καθηγήτρια Μουσικοκινητικής Αφροδίτη Θεοχάρη, πρόσφεραν ποιοτική δουλειά.

Με την παραπάνω εκδήλωση, έκλεισαν οι εκδηλώσεις του Δημοτικού Ωδείου, που παρουσιάστηκαν τον Ιούνιο με μεγάλη επιτυχία, στο οποίο Καλλιτεχνικός Διευθυντής είναι ο Μαέστρος Ελευθέριος Καλκάνης.

Μουσικοκινητική Αγωγή: Τι είναι και τι προσφέρει

«Ανέκαθεν τα παιδιά δεν συμπαθούν τη μελέτη. Θα προτιμούσαν να παίζουν, και εάν έχετε τα ενδιαφέροντά τους στο επίκεντρο, τότε θα τους επιτρέψετε να μαθαίνουν ενώ παίζουν.» – Carl Orff

Με τη μουσικοκινητική αγωγή τα παιδιά βιώνουν μέσα από το σώμα και την κίνησή του, τους νόμους της μουσικής, της μετρικής, του λόγου, του χώρου κλπ. Έρχονται σε επαφή µε βασικές αρχές (ρυθµός, µελωδία, τραγούδι, κίνηση, χορός), µε πολύ ευχάριστο και δημιουργικό τρόπο.

Κάθε παιδί έχει το δικό του ατομικό ρυθμό και µε το δικό του τρόπο βλέπει, ακούει και προσλαμβάνει τις διάφορες έννοιες.

Η μουσικοκινητική αγωγή επιστρατεύει το σώμα (µε την κίνηση και µε την όξυνση των αισθήσεων), το πνεύμα (μεταδίδοντας γνώσεις που αφορούν τη μουσική, το λόγο, το χώρο, το χρόνο) και την ψυχή.

Η ολόπλευρη σωματική ανάπτυξη, η αυτοπειθαρχία, η συνειδητοποίηση των εννοιών του χώρου, του χρόνου και του ρυθμού, στοχεύουν στη δημιουργική έκφραση των παιδιών.

Ο συνδυασμός της μουσικής, του λόγου και της κίνησης προσφέρει στα παιδιά τη δυνατότητα να αξιοποιήσουν τις εμπειρίες τους έτσι ώστε να αναπτυχθούν σωματικά, γνωστικά και συναισθηματικά.

Ταυτόχρονα, αναπτύσσουν το αίσθημα συνεργασίας και τη δημιουργικότητά τους, κοινωνικοποιούνται και ευαισθητοποιούνται απέναντι στις τέχνες.

Ο ρυθμός λειτουργεί ως βασικός συνδετικός κρίκος ανάμεσα στη μουσική, την κίνηση και το λόγο.

Σταδιακά τα παιδιά αποκτούν τον έλεγχο των µεγάλων µυών του σώµατός τους και θέτουν τα θεµέλια για τη σωστή κινητική ανάπτυξή τους.

Η δημιουργική κίνηση επιτρέπει στα παιδιά να εκφράσουν ιδέες και συναισθήματα, να επιλύσουν ρυθμικά προβλήματα και να εξερευνήσουν τις σωματικές και νοητικές δυνατότητές τους μέσω του αυτοσχεδιασμού.

Μέσα από τη συνεργασία, την παρακολούθηση, τη μίμηση και τα μουσικοκινητικά παιχνίδια, τα παιδιά αποκτούν κινητικές δεξιότητες, καλλιεργούν την αντιληπτική τους ικανότητα και βελτιώνουν τη μνήμη τους.

Τα μαθήματα της μουσικοκινητικής αγωγής στοχεύουν:

στην ανάπτυξη της αίσθησης του χώρου και του χρόνου
στη γνώση του σώματος
στην ανάπτυξη της δημιουργικότητας και της φαντασίας
στην ανάπτυξη της ρυθμικής αντίληψης και της μουσικής μνήμης

πηγή: Sarotiko.gr

Did you like this? Share it:

© 2018 . All rights reserved.
Proudly designed by Theme Junkie.
error: Η Παρούσα ιστοσελίδα δεν επιτρέπει την αντιγραφή του περιεχομένου της κάθε απόπειρα αντιγραφής είναι ποινικό αδίκημα!