Επέκταση Μετρό προς Πειραιά: Ένα χρόνο πίσω το έργο.

Επέκταση Μετρό προς Πειραιά: Ένα χρόνο πίσω το έργο λόγω της καθυστέρησης στο σταθμό ΠΕΙΡΑΙΑΣ

Ικανοποιητικά πάνε τα υπόλοιπα εργοτάξια

Το μοναδικό έργο Μετρό της Αθήνας, η επέκταση της γραμμής 3 από την Αγία Βαρβάρα στο Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά, με κόστος που ξεπερνά τα 660εκ.ευρώ, συνεχίζει την πορεία του με αρκετά ικανοποιητικούς ρυθμούς αλλά τα πρώτα «μαύρα σύννεφα» μαζεύονται.

Μπορεί να μην υπάρχουν σοβαρά προβλήματα όμως η κατασκευή του σταθμού ΠΕΙΡΑΙΑΣ έχει μείνει αρκετά πίσω για να στείλει το συνολικό χρονοδιάγραμμα κατασκευής μέχρι τα τέλη του 2018 ..και βλέπουμε. Άλλωστε δεν ήταν τυχαία η πρόσφατη αναφορά του Προέδρου της Αττικό Μετρό Χρήστου Τσίτουρα για ολοκλήρωση το 2018 ενώ το επίσημο χρονοδιάγραμμα μέχρι και σήμερα παραμένει στο καλοκαίρι του 2017.

Στην παρούσα χρονική φάση με εξαίρεση τα έργα στο σταθμό ΠΕΙΡΑΙΑΣ το υπόλοιπο έργο τα πάει εξαιρετικά. Ο μετροπόντικας «Ιππόδαμος» είναι στο σταθμό ΝΙΚΑΙΑ έχοντας καλύψει 3387,12μ. από τα 6462μ που θα κατασκευαστούν με το ΤΒΜ. Εκεί θα παραμείνει 4 μήνες κάνοντας τη μεγαλύτερη του στάση για να του παρασχεθεί φυσικά η απαραίτητη φροντίδα και λιφτινιγκ.

Το βαρύ μηχάνημα αναμένεται να ξεκινήσει για τον επόμενο σταθμό τον Σεπτέμβριο με σκοπό να φτάσει στις αρχές του 2016 στον επόμενο σταθμό ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ όπου η κατασκευή συνεχίζεται με την εργοταξιακή κατάληψη και περίφραξη ενώ απομένει κατάληψη των οδών Αιτωλικού, Γυθείου και Π.Μαυρομιχάλη (ανατολικά της Αιτωλικού). Σε εξέλιξη είναι η εκσκαφή των 6ου ,7ου 8ου , 9ου, 10ου επιπέδου του κυρίως κτιρίου του σταθμού (μέχρι τον πάτο του σταθμού).

ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ

Το χρονοδιάγραμμα του έργου κυριολεκτικά κρέμεται από την κατασκευή του σταθμού ΠΕΙΡΑΙΑΣ. Αυτή την εποχή παραδίδεται μετά από απαίτηση της Αττικό Μετρό η νέα πιο εξιδεικευμένη μελέτη για την μεγαλύτερη προστασία του σταθμού που κατασκευάζεται κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας και μόλις λίγα μέτρα από αυτήν.

Οι εκσκαφές 3 χρόνια μετά την εκκίνηση του έργου δεν έχουν ξεκινήσει και αυτό αναμένεται να συμβεί το καλοκαίρι και να ολοκληρωθούν 1 χρόνο μετά προκειμένου  τότε (το καλοκαίρι του 2016) να μπορέσει να υποδεχθεί τον Μετροπόντικα. Με τον χρόνο να πιέζει ασφυκτικά ακόμα και σε αυτό το καλό σενάριο ο Μετροπόντικας θα πρέπει μέχρι τις αρχές του 2017 να έχει περάσει και από το σταθμό ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ (τον τερματικό σταθμό) και να βγει από το Φρέαρ Δηληγιάννη στην περιοχή του ΠΑ.ΠΕΙ.

Με σημερινούς υπολογισμούς το έργο θα λειτουργήσει στα μέσα του 2018, με ένα χρόνο καθυστέρηση, όμως δεν αποκλείεται να έχουμε και νέα παράταση αν το επόμενο διάστημα προκύψουν περαιτέρω προβλήματα στο έργο.

Η συνολική πρόοδος του έργου έχει φτάσει στο 40% ενώ το ποσοστό απορρόφησης έχει φτάσει στο 30%.


Η ΠΡΟΟΔΟΣ ΣΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ

Στο σταθμό ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ τα έργα είναι πολύ προχωρημένα και κατασκευάζεται η πλάκα οροφής στο ύψος της πλατείας Ελ.Βενιζέλου. Μεταξύ άλλων σε κατασκευή είναι η τα τοιχεία, η πλάκα έκδοσης εισιτηρίων, οι περιμετρικοι τοίχοι κ.α

Στο σταθμό ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ έχει ολοκληρωθεί η σκυροδέτηση της πλάκας θεμελίωσης Σταθμού και περιμετρικών τοιχείων Σταθμού μέχρι το επίπεδο διακίνησης επιβατών. Σε εξέλιξη βρίσκονται: η υδατοστεγάνωση του η κατασκευή πασσάλων προσβάσεως και η τοποθέτηση οπλισμού και σκυροδέτηση μόνιμης επένδυσης.

Στο σταθμό ΝΙΚΑΙΑ έχουν ολοκληρωθεί:  η εκσκαφή και προσωρινή αντιστήριξη του Σταθμού (εκκρεμεί η εκσκαφή και η προσωρινή αντιστήριξη της Βορινής Εισόδου),  η υδατοστεγάνωση και σκυροδέτηση πλάκας θεμελίωσης του κυρίως Σταθμού και των υποστυλωμάτων έως την πλάκα έκδοσης εισιτηρίων.

Σε εξέλιξη βρίσκεται: η κατασκευή μόνιμης επένδυσης του κυρίως Σταθμού δηλαδή η σκυροδέτηση εξωτερικών περιμετρικών τοιχίων και υποστυλωμάτων από το επίπεδο έκδοσης εισιτηρίων  έως το επίπεδο  της Η/Μ πλάκας, η τοποθέτηση σιδηρού οπλισμού για την σκυροδέτηση τμήματος της πλάκας Η/Μ και η ανέγερση ικριωμάτων και τοποθέτηση ξυλότυπου για την σκυροδέτηση των Κλιμακοστασίων.

Στο σταθμό  ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ  έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες υδατοστεγάνωσης και σκυροδέτησης πλάκας θεμελίωσης και περιμετρικών τοιχίων έως το επίπεδο των αποβαθρών στο 1ο τμήμα (30μ μήκος) ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται η συντήρηση των αρχαιολογικών ευρημάτων του έργου και η εκσκαφή και εγκατάσταση συστήματος προσωρινής αντιστήριξης (εκτοξευόμενο σκυρόδεμα- προεντεταμένα αγκύρια- αγκύρια πλήρους πάκτωσης) στη περιοχή καθαίρεσης της ράμπας εισόδου.

Πηγή: Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com