Αλλαγές στα μέσα μαζικής μεταφοράς: «Βοηθοί επιβατών» και νέα δρομολόγια

Βοηθοί επιβατών, μειωμένη τιμή στα εισιτήρια, επιστροφή δρομολογίων και υποχρεωτική χρήση μάσκας είναι τα κύρια χαρακτηριστικά των μέσων μαζικής μεταφοράς, με την Αττική σε επίπεδο κρουσμάτων να βρίσκεται στο κόκκινο εδώ και αρκετές εβδομάδες. Ο κανόνας της υποχρεωτικής χρήσης μάσκας προστασίας κατά τη διάρκεια των μετακινήσεων με κάθε μέσο, αλλά και το μέτρο του μέγιστου ποσοστού πληρότητας στο 65% σε οχήματα και συρμούς συνεχίζει να ισχύει καθώς ο συνωστισμός στα λεωφορεία κυρίως σε δημοφιλείς γραμμές κατά τη διάρκεια των ωρών αιχμής να παραμένει μεγάλος.

Ταυτόχρονα παρατάθηκε έως τις 30 Απριλίου το μέτρο του μειωμένου εισιτηρίου, το οποίο αρχικά είχε θεσπιστεί έως τις 30 Οκτωβρίου. Υπενθυμίζεται ότι βάσει της συγκεκριμένης ρύθμισης το ενιαίο εισιτήριο κοστίζει 1,20 από 1,40 ευρώ, ενώ αντίστοιχες είναι και οι μειώσεις στα υπόλοιπα προϊόντα κομίστρου.

Επιπλέον επανέρχονται σε αποβάθρες και οχήματα λεωφορείων οι περίπου 300 «βοηθοί επιβατών», οι οποίοι την περασμένη άνοιξη βρίσκονταν στους 45 σημαντικότερους σταθμούς ανταπόκρισης μετρό με λεωφορεία, υπενθυμίζοντας στο επιβατικό κοινό την υποχρεωτική χρήση μάσκας και την τήρηση αποστάσεων. Ως βοηθοί επιβατών είχαν χρησιμοποιηθεί περίπου 100 εργαζόμενοι της ΣΤΑΣΥ, ενώ οι υπόλοιποι 200 προέρχονταν από δύο ιδιωτικές εταιρίες με το αρχικό κόστος της απευθείας ανάθεσης να ανέρχεται σε 372.000 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Την ίδια στιγμή βελτιωμένες εμφανίζονται οι χρονοαποστάσεις στα μέσα σταθερής τροχιάς.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες), στη γραμμή 3 που έχει και τους περισσότερους σταθμούς καθώς πριν λίγους μήνες προστέθηκαν στο δίκτυο άλλοι τρεις (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια), ο χρόνος μεταξύ δύο συρμών έχει μειωθεί πλέον στα 4 λεπτά κυρίως στο 12ωρο από τις 6 το πρωί έως τις 6 το απόγευμα. Στη γραμμή 2 οι χρονοαποστάσεις είναι αυτή την περίοδο σε μία μέση καθημερινή ημέρα στα 4,5 λεπτά, δηλαδή ακριβώς όσο πέρυσι τέτοια εποχή. Προβλήματα υπάρχουν στη γραμμή 1, δηλαδή στο δίκτυο του πρώην ηλεκτρικού σιδηροδρόμου, όπου η έλλειψη συρμών αφήνει το αποτύπωμά της στα δρομολόγια με αποτέλεσμα οι χρονοαποστάσεις να μην μπορούν να μειωθούν σε λιγότερο από 6 λεπτά.

Τέλος, τα ΚΤΕΛ αναμένεται να αναλάβουν την εκτέλεση των περιφερειακών δρομολογίων της περιοχής ευθύνης του ΟΑΣΑ προσθέτοντας στον προγραμματισμό 203 οχήματα και 550 οδηγούς. Ο σχεδιασμός του υπουργείου περιλαμβάνει και την αναβάθμιση 15 συρμών της γραμμής 1 (ηλεκτρικός σιδηρόδρομος), χωρίς ωστόσο να έχει προκηρυχθεί ακόμα ο σχετικός διαγωνισμός. Την ίδια στιγμή έφτασαν οι πρώτοι δύο συρμοί του τραμ από την παραγγελία που περιλαμβάνει συνολικά 20 οχήματα.

Πηγή: www.lifo.gr