Στις 6 Ιουλίου εγκαινιάζεται η επέκταση του Μετρό μέχρι τη Νίκαια


Ο κύβος ερρίφθη για την εκκίνηση λειτουργίας του πρώτου μισού της επέκτασης της Γραμμής προς Πειραιά. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ypodomes.com την επίσημη “κορδέλα” για την λειτουργία των σταθμών ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ, ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ και ΝΙΚΑΙΑ θα κόψει τη Δευτέρα 6 Ιουλίου το απόγευμα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.

Ήδη σήμερα τοποθετήθηκαν κιγκλιδώματα στα σημεία των εισόδων – εξόδων του σταθμού που κατεβήκανε στο 1.5 μέτρο περίπου, προς αποφυγή κάποιου ατυχήματος.

Το νέο τμήμα Αγία Μαρίνα-Νίκαια συνδέει τις πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αγίας Βαρβάρας, του Κορυδαλού και της Νίκαιας με το δίκτυο του Αθηναϊκού Μετρό δίνοντας απευθείας πρόσβαση σε σημαντικού συγκοινωνιακούς κόμβους όπως το Σύνταγμα, η Ομόνοια, ο Κεντρικός Σιδηροδρομικός Σταθμός, η Δουκίσσης Πλακεντίας, το λιμάνι του Πειραιά και το Αεροδρόμιο της Αθήνας.

Στους 3 σταθμούς από την πρώτη μέρα θα λειτουργεί το σύστημα του “έξυπνου” ηλεκτρονικού εισιτηρίου και προσωρινά αντί για πύλες στις εισόδους θα υπάρχουν τα ακυρωτικά μηχανήματα που έχουν εγκατασταθεί στα λεωφορεία.

60.000 επιβάτες καθημερινά

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Αττικό Μετρό εκτιμάται πως ημερησίως θα διακινούνται περίπου 60.000 επιβάτες ενώ με την ολοκλήρωση της επέκτασης μέχρι το Δημοτικό Θέατρο ο αριθμός αυτός θα εκτοξευθεί στους 130.000. Είναι σταθμοί που έχουν κατασκευαστεί σε πολύ “σφιχτό” πολεοδομικό περιβάλλον. Ο Σταθμός ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ βρίσκεται στην πλατεία της Αγίας Ελεούσας, ο σταθμός ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ είναι στην πλατεία Ελευθερίας και ο σταθμός ΝΙΚΑΙΑ είναι στην πλατεία Ελ. Βενιζέλος, δίπλα στην εκκλησία του Αγίου Νικολάου.

Η λειτουργία της επέκτασης μέχρι τη Νίκαια θα σημάνει την αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών που συνδέουν τις παραπάνω περιοχές με την Αθήνα και τη δρομολόγηση μικρότερων διαδημοτικών γραμμών που θα καταλήγουν στους νέους σταθμούς.

Η χρονοαπόσταση από τη Νίκαια μέχρι το Σύνταγμα θα καλύπτεται σε μόλις 14 λεπτά έναντι μίας ώρας και πλέον που είναι σήμερα σε ώρες αιχμής και θα δώσει μεγάλη ανάσα στο κυκλοφοριακό κομφούζιο που παρατηρείται καθημερινά. Το ίδιο θα συμβεί μόλις λειτουργήσει και η επέκταση μέχρι το Δημοτικό Θέατρο καθώς η χρονοαπόασταση θα είναι μόλις 5 λεπτά από περίπου 40 λεπτά σε ώρες αιχμής. Η απόσταση Νίκαια-Αεροδρόμιο θα καλύπτεται σε περίπου 55-60 λεπτά.

Επέκταση μετά από 7 χρόνια

Έπρεπε να περάσουν 7 ολόκληρα χρόνια για να δούμε το Αθηναϊκό δίκτυο Μετρό να επεκτείνεται. Ο τελευταίος που είχε προστεθεί είναι ο σταθμός ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ στα τέλη του 2013.

Η επέκταση κατά 4χλμ μέχρι τη Νίκαια με 3 σταθμούς μεγαλώνει τη γραμμή 3 που θα αριθμεί πλέον 24 σταθμούς (συμπεριλαμβανομένων και των 4 σταθμών στο τμήμα Δ.Πλακεντίας-Αεροδρόμιο). Αυτό θα σημάνει το τέλος της “πρωτιάς” για τη Γραμμή 1 (ως η μεγαλύτερη του δικτύου) που θα μοιράζεται πλέον την πρώτη θέση, με συνολικά 24 σταθμούς επίσης.

Δύο χρόνια αργότερα, το 2022, που η Γραμμή 3 θα φτάσει τους 27 σταθμούς με τη λειτουργία και της υπόλοιπης επέκτασης και την προσθήκη των ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ, ΠΕΙΡΑΙΑΣ, ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ, κάνοντας την μπλε Γραμμή την μεγαλύτερη του δικτύου.

πηγή: Νίκος Καραγιάννης – ypodomes.com